کاتالیزورهای تغییر اولویت‌های راهبردی در حاکمیت و مقررات‌گذاری اجرای مالی اسلامی
یکشنبه, 28 آذر 1395 11:24 869

این گزارش از مجموعه گزارش‌های «مالی اسلامی: پیشگام شدن با متعهد شدن» است که توسط بخش خاورمیانه موسسه دیلویت تهیه شده است.

موسسه دیلویت (Deloitte) با همکاری موسسه پژوهش و آموزش اسلامی (IRTI) وابسته به بانک توسعه اسلامی گزارشی را با عنوان «کاتالیزورهای تغییر اولویت‌های راهبردی در حاکمیت و مقررات‌گذاری اجرای مالی اسلامی» منتشر کرده است. در این گزارش، چالش‌های این صنعت و نحوه انطباق الگوهای نوین کسب‌وکار و چارچوب‌های حاکمیت شرکتی در فضای جدید توسط فعالان بازار، مورد بررسی قرار گرفته است. این چالش‌ها در ابعاد مختلف از جمله مقررات‌گذاری، ریسک، حاکمیت شرکتی، رهبری و ملاحظات عملیاتی وجود دارند.

برای تهیه این گزارش با مقررات‌گذاران و نیز فعالان بازار همچون حسابداران، وکلا، پژوهشگران و فقها مصاحبه شده است و دیدگاه‌های آنها راجع به پارادایم جدید صنعت دریافت شده تا از این طریق موسسات مالی اسلامی بتوانند از فرصت محدود پیش رو برای شناسایی کاتالیزورها در جهت تغییر و اجرای اقدامات به موقع در جهت اولویت‌های راهبردی خود در رابطه با حاکمیت، مقررات‌گذاری، ریسک و رهبری استفاده نمایند.

این گزارش از مجموعه گزارش‌های «مالی اسلامی: پیشگام شدن با متعهد شدن» است که توسط بخش خاورمیانه موسسه دیلویت تهیه شده است. هدف از این گزارش‌ها فراهم کردن بینش لازم برای پیشگامان صنعت مالی اسلامی برای در نظر گرفتن چالش‌های پیش رو از سوی مشتریان جدید و شرایط بازار و نیز بهره‌مندی از تجارب به دست آمده در کشورهای دیگر است.

علاقمندان می‌توانند متن کامل این گزارش را از این نشانی دریافت نمایند.

منبع:پژوهشکده پولی و بانکی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید