×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 635
پیش‌بینی انتشار ۸۵ میلیارد دلار صکوک در سال ۲۰۱۸
چهارشنبه, 17 مرداد 1397 13:08 دلار صکوک انتشار 1127

کشورهای مالزی، اندونزی، بحرین، کویت و امارات نقش بیشتری در افزایش انتشار صکوک سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.

کشورهای مالزی، اندونزی، بحرین، کویت و امارات نقش بیشتری در افزایش انتشار صکوک سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.

به گزارش Ram Rating، یکی از موسسات رتبه‌بندی فعال در زمینه اوراق بهادار اسلامی، حجم انتشار صکوک در سال ۲۰۱۸ به حدود ۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، حجم صکوک منتشره به ۷۵ میلیارد دلار رسیده بود. این موسسه رشد انتشار صکوک در سال ۲۰۱۸ را مبتنی بر روند افزایش انتشار آن در کشورهای مالزی، اندونزی، بحرین، کویت و امارات متحده عربی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

حجم انتشار صکوک مالزی تا پایان ژوئیه ۲۰۱۸ به حدود ۱۹٫۴ میلیارد دلار رسیده است که حدود ۳۸٫۷ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، این کشور ۱۸٫۶ میلیارد دلار صکوک منتشر کرده بود. همچنین اندونزی از آغاز سال ۲۰۱۸ تا پایان ژوئیه، ۶٫۶ میلیارد دلار صکوک منتشر کرده که در مقایسه با رقم ۴٫۳ میلیارد دلاری در مدت مشابه سال پیش، ۵۲٫۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

راسلنا رمری مدیر بخش مالی اسلامی موسسه Ram Rating، در این رابطه می‌گوید: «وضعیت بازار صکوک در سال ۲۰۱۸ به عملکرد اقتصاد جهانی و کیفیت احیای سرمایه‌گذاری در کشورهای کلیدی فعال در صنعت مالی اسلامی بستگی دارد».

کل صکوک منتشر شده از آغاز سال ۲۰۱۸ تا پایان ژوئیه به حدود ۵۰٫۳ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به رقم ۵۳ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵٫۲ درصد کاهش نشان می‌‌دهد. طبق گزارش Ram Ratings این کاهش بیشتر مربوط به کشورهای قطر (۶۳٫۶- درصد)، عربستان سعودی (۳۷٫۹- درصد) و ترکیه (۱۸- درصد) بوده است.

همچنین طبق اعلام این موسسه، حجم صکوک منتشره توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از ۲۶٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ (تا پایان ژوئیه) با کاهش ۱۹٫۱ درصدی به حدود ۲۱٫۳ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. به علاوه صکوک دولتی در این منطقه، سهم ۶۷٫۶ درصدی را به خود اختصاص داده و در حال بازگشت به روندهای قبلی است.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید