یازده روز تا سومین همایش مالی اسلامی
چهارشنبه, 01 آذر 1396 13:06 608

انجمن مالی اسلامی ایران قصد دارد پس از برگزاری موفق دو دوره از سلسله همایش های مالی اسلامی ایران در دی ماه 94 و 95، سومین همایش مالی اسلامی را با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی، بانک ها، بیمه ها و ارکان بازار سرمایه کشور در روز یکشنبه 12 آذر ماه 96 برگزار نماید. در این همایش پژوهشگران به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه ی مالی اسلامی از منظر بانک، بیمه و بورس خواهند پرداخت و همچنین مسئولین ارشد اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می نمایند.

بر اساس تصمیمات شوارای سیاستگذاری سومین همایش مالی اسلامی ایران،محور اصلی این همایش «توسعه ابزارهای مالی اسلامی» خواهد بود.

سایر محورهای همایش نیز عبارتند از:

- نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی

- نقش ابزارهای مالی اسلامی در ایجاد اشتغال

- آسیب شناسی ابزارها ،عقود و قرارداد های مالی اسلامی رایج در بازار پول، سرمایه و بیمه ایران

- امکان سنجی و طراحی روش های نوین تامین مالی اسلامی در راستای نیازهای جامعه

- فرصت ها و چالش های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی در بازار های مالی ایران و جهان

- مزایا و معایب تکافل و راهکارهای ترویج آن در ایران

مهلت ارسال مقالات به این همایش تا پایان مهر ماه 96 در نظر گرفته شده بود که با درخواست های مکرر متقاضیان تا دهم آبان ماه تمدید شد. بنا بر اعلام دبیرخانه همایش، بیش از پنجاه مقاله به دبیرخانه ارسال شده که نشان از استقبال خوب مخاطبان از این همایش دارد.
جلسه کمیته علمی همایش نیز، در روز یکشنبه 14 آبان ماه برگزار گردید و مقالات مورد بررسی قرار گرفته، به داوران تخصصی ارجاع داده شد. طبق اعلام دبیرخانه انجمن نتیجه نهایی مقالات تا دهم آذر ماه اعلام خواهد شد.

مقالات برتر این همایش، با توجه به رتبه کسب شده، در نشریه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی منتشر گردیده و همچنین در پایگاه های ISC و سیویلیکا نیز ثبت خواهند شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، در روز همایش علاوه بر سخنرانی مهمانان ویژه، دو پنل تخصصی در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد. در پنل صبح «آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی» مورد بررسی قرار میگیرد و در نوبت بعد از ظهر پنل تخصصی با موضوع «توسعه ابزار های مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولیدات ملی و ایجاد اشتغال» برگزار می گردد.

از دیگر برنامه های مهم این همایش اهدای جوایز ویژه ی مالی اسلامی (در دوبخش حقیقی و حقوقی) و همچنین «جایزه پژوهش برتر مالی اسلامی» در دو بخش پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا خواهد بود.

داوطلبین حضور در سومین همایش مالی اسلامی باید از طریق سایت همایش ،منوی ثبت نام، ثبت نام نمایند.

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید