کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی

انجمن مالی اسلامی ایران جلسه هم‌اندیشی بین‌الملل را برگزار کرد
شنبه, 20 خرداد 1402 12:00 انجمن مالی اسلامی ایران دکتر علی صالح آبادی کمیته هم اندیشی بین المللی بانکداری اسلامی 477

انجمن مالی اسلامی ایران چهارمین نشست کمیته هم‌‎‌‌‎‌‌اندیشی بین‌الملل را روز شنبه 20 خرداد ماه ساعت 17 با حضور اعضاء برگزار کرد.

انجمن مالی اسلامی ایران آخرین جلسه فصلی دور نخست کمیته هم اندیشی بین الملل را دیروز بیستم خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور اعضاء برگزار کرد.
در ابتدای جلسه دکتر علی صالح آبادی , رییس انجمن مالی اسلامی ایران ضمن تشکر از اعضای کمیته به دلیل حضور فعال و پرثمر خود در یکسال گذشته از آنان برای تداوم عضویت در دور دوم کمیته دعوت بعمل آورد و خاطر نشان کرد که انشاالله در دور دوم اعضای جدیدی از کشورهای مختلف به این کمیته ملحق خواهند شد.
دکتر صالح آبادی در ادامه به تشریح فعالیت های انجمن مالی اسلامی ایران در حوزه بین الملل پرداخت و مسیر پیش رو آن را روبه رشد توصیف کرد.
بعداز آن فاروغ رضا مدیر عامل IFAAS و رییس هیئت اخلاقیات و نظارت در AAOIFI به ارائه سخنرانی در مورد آخرین تحولات مالی اسلامی در اروپا به ویژه در انگلیس, فرانسه, آلمان و لوکزامبورگ پرداخت.
در ادامه دکتر یونس سوآلهی استاد موسسه ISRA عضو دیگر کمیته هم اندیشی بین الملل به تازه ترین دستاوردهای بانکداری اسلامی در مالزی اشاره کرد و پس از آن اعضای کمیته به بحث و گفتگو در مورد مسائل مطرح شده پرداختند.
لازم به ذکر است هدف از ایجاد این کمیته مشارکت خبرگان مالی اسلامی از نقاط مختلف دنیا و ایجاد ارتباط بین اساتید و دانشمندان این حوزه با یکدیگر، اشتراک گذاری آخرین دستاوردها و تحولات مالی اسلامی در جهان بصورت متمرکز و نیز نقد و بررسی آنها است تا ضمن کمک به پویایی صنعت مالی اسلامی در جهان، تجربیات موفق در جوانب مختلف مالی اسلامی در دسترس همگان قرار گیرد.
کمیته هم اندیشی بین الملی بصورت هر ۳ ماه یکبار با میزبانی انجمن مالی اسلامی ایران برگزار می شود.
اعضاء کمیته بین المللی هم اندیشی :
۱- فاروغ رضا از AAOIFI بحرین
۲- یونس سوآل هی از ISRA مالزی
۳- عدنان عزیز از دانشگاه اجمان امارات
۴- اشرف حشیم از ISRA مالزی
۵- خیرالنساء موساری از انجمن اقتصادانان اسلامی اندونزی
۶- کامولا بایرام از دانشگاه KTO ترکیه
۷- حسین محی الدین قادری از دانشگاه مینهج پاکستان
۸- حسین میثمی ریئس دبیرخانه شورای فقهی بانک مرکزی
۹- فرهاد مرسلی دبیرکل اتحادیه پایاپای آسیا در بانک مرکزی
۱۰- مجید پیره دبیر شورای فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار
۱۱- امیر یوسفی مقدم دبیر کل انجمن مالی اسلامی ایران
۱۲- علیرضا کمندی دبیر بین الملل انجمن مالی اسلامی ایران

 

2

 

1

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید