کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی

گزارش دفاع از پایان نامه"شاخص‌های مالی و کاربرد آن‌ها در بررسی ریسک و بازده‌ بازارهای مالی"
یکشنبه, 05 دی 1400 23:38 شاخص‌های مالی ریسک بازده‌ بازارهای مالی گزارش دفاع مهسا توکلی کوشا 717

گزارش جلسه دفاع از پایان‌نامه خانم مهسا توکلی کوشا، دانش‌پذیر دومین دوره DBA ‌بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران+ فیلم جلسه 

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران ، روز چهارشنبه 1 دی ماه، خانم مهسا توکلی کوشا دانشپذیر دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران، پایان‌نامه خود را با موضوع «شاخص‌های مالی و کاربرد آن‌ها در بررسی ریسک و بازده‌ بازارهای مالی» ارائه نمود.

در ادامه به خلاصه‌‌ای از این پایان نامه اشاره شده است:

در این پژوهش شاخص‌های سهام، نوآوری، اوراق با درآمد ثابت و املاک و مستقلات بررسی گردیدند. پس از آن معیارهای ارزیابی بازدهی مرور شد و بر مبنای معیار‌های بازده به ریسک و سورتینو شاخص‌های مالی اصلی در بازار مالی ایران مورد تحلیل قرار گرفتند. معیارهای ریسک و بازده به نتایج متناقضی منتهی شدند. به همین دلیل بهینه‌سازی پرتفو بر مبنای معیارهای متفاوت ریسک در معیارهای ارزیابی ریسک و بازده؛ یعنی انحراف‌معیار، نیم‌واریانس و نوسان منفی گرفت. پرتفوی هر روش به مقادیر متفاوتی برای هر یک از معیارهای ریسک منتج شد. نتایج ارزیابی بر مبنای معیارهای ریسک-بازده برای هر یک از روش‌های بهینه‌سازی پرتفو نیز متفاوت بود. بنابراین در هر استراتژی سرمایه‌گذاری علاوه بر تعیین شاخص متناسب، باید معیارهای ارزیابی مشخص گردند تا بر مبنای معیار ریسک مربوط به آن‌ها بهینه‌سازی پرتفو صورت پذیرد. لذا رویه متداول در بیان ریسک به عنوان انحراف منفی از بازده مورد انتظار و تعریف آن با انحراف‌معیار به نتیجه بهینه منتج نخواهد شد.

نتیجه‌گیری تحقیق به روش کیفی و کمی موید آن است که تعاریف مربوط به معیار ارزیابی و معیار ریسک می‌توانند اثرات معناداری بر عملکرد پرتفو داشته باشند. این حساسیت‌ها همچنین در تعیین معیار ارزیابی و ریسک نقش اساسی ایفا می‌نمایند. در نتیجه در تدوین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری نباید صرفا به بازده توجه نمود، بلکه بازده باید متناسب با ریسک تعیین گردد و ریسک نیز متناسب با استراتژی تعریف شود.

جهت مشاهده فیلم جلسه اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید