نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی

شرکت دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی در جلسه کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار
چهارشنبه, 03 بهمن 1397 20:04 1838
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3 Gallery Image 4 Gallery Image 5

دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن جهت آشنایی با انواع روش های تحقیق در مالی اسلامی در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت کردند و با سازوکار آن آشنا شدند.

دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن جهت آشنایی با انواع روش های تحقیق در مالی اسلامی در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت کردند و با سازوکار آن آشنا شدند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته توسط انجمن مالی اسلامی ایران، دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن جهت آشنایی با انواع روش های تحقیق در مالی اسلامی، در قالب درس روش تحقیق در مالی اسلامی که در ترم دوم دوره آن را می گذرانند، عصر امروز 3 بهمن ماه 1397 در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت کردند.

کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان عالی‌ترین رکن نظارت شرعی در بازار سرمایه در اردیبهشت ۱۳۸۶ تاسیس شد و از همان زمان فعالیت خود را شروع کرد که تا امروز نیز این جلسات معمولا ماهی دو بار و در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شده است. ارزیابی ابزارهای مالی جدید پیشنهادی برای استفاده در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس از دیدگاه فقهی، بررسی شبهات فقهی در مورد ابزارهای مالی و ارائه راه‌حل‌های مناسب، همچنین ارزیابی ابزارهای مالی در مقام عمل به‌منظور اطمینان از حسن اجرای آنها از جمله وظایف این کمیته است.

گفتنی است یکی از دروسی که دانش پذیران دوره های DBA مالی اسلامی ملزم به گذراندن آن هستند، درس روش تحقیق در مالی اسلامی است که در این درس اساتید برجسته ی حوزه و دانشگاه در بخش مالی اسلامی از جمله آیت الله هادوی تهرانی، حجت الاسلام دکتر موسویان، دکتر صالح آبادی، دکتر سعیدی و ... تجربیات خود را در اختیار دانش پذیران دوره گذاشته و دانش پذیران بصورت کاربردی در جریان آخرین مسائل مالی اسلامی و انواع سازوکار های ابزارسازی در این زمینه  قرار می گیرند. حضور دانش پذیران در کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از برنامه های ویژه ی انجمن در این درس می باشد.

هم اکنون دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی ترم دوم خود را می گذرانند. و ثبت نام دومین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی و همچنین سایر دوره های MBA و DBA انجمن مالی اسلامی ایران از 15 آذر ماه آغاز شده و تا 10 بهمن ماه 1397 ادامه خواهد داشت.

داوطلبان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره ها می توانند به این لینک مراجعه نمایند.

 

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید