معرفی کتاب «سرمایه اقتصادی و مدیریت ریسک در مالی اسلامی»
یکشنبه, 06 اسفند 1402 12:00 معرفی کتاب سرمایه اقتصادی مدیریت ریسک مالی اسلامی انتشارات روتلج بانکداری اسلامی 96

کتاب «سرمایه اقتصادی و مدیریت ریسک در مالی اسلامی (مجموعه کسب‌و‌کار و مالی اسلامی) - ویرایش اول» توسط انتشارات روتلج در ۶ مارس ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، کتاب «سرمایه اقتصادی و مدیریت ریسک در مالی اسلامی (مجموعه کسب‌و‌کار و مالی اسلامی) - ویرایش اول» تألیف شده توسط عبدالغفار اسماعیل و محمد ذوالخبری توسط انتشارات روتلج در ۶ مارس ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.
سرمایه اقتصادی موضوع بحث مهمی در بین دانشگاهیان و متخصصان حوزه مدیریت ریسک است. از لحاظ مفهومی، تشویق مالی اسلامی به اشتراک ریسک، بار بدهی را که بخش بانکداری متعارف با آن مواجه می‌شود، حذف می‌کند. اکثریت نظام بانکداری اسلامی مبتنی‌بر تامین مالی مبتنی بر سهام است. برای اینکه در عمل موثر واقع شوند، انواع مؤسسات با عملکرد خوب مورد نیاز هستند تا مفاهیم بانکداری اسلامی را به یک سیستم مالی «دنیای واقعی» تبدیل کنند. با وجود این، الزامات نظارتی، قانونی، محصول و عملیات مربوط به بانک‌های اسلامی ممکن است نیاز به یک استراتژی متمایز برای مدیریت ریسک‌های مرتبط با سرمایه داشته باشد. این کتاب بررسی جامعی از جنبه‌های نظری و عملی سرمایه اقتصادی اسلامی در رابطه با مالی اسلامی معاصر ارائه می‌دهد.

این کتاب با تکیه بر مفهوم اشتراک ریسک، به مفهوم اصلی سرمایه اقتصادی از دیدگاه اسلامی، از جمله مقایسه با نظریه مالی متعارف، می‌پردازد. علاوه‌براین، مدل‌های جایگزین را معرفی می‌کند و نمونه‌های عملی را برای تقویت مقررات و نظارت بر نظام بانکداری اسلامی ارائه می‌کند. همچنین به چالش‌های سیاست‌های حیاتی در مورد سرمایه اقتصادی در امور مالی اسلامی، به‌ویژه در کشورهای دارای بانکداری دوگانه می‌پردازد. این کتاب به طور یکپارچه نظریه جدید را با بینش‌های تجربی ادغام می‌کند و موضوعات نوظهور، از جمله تست استرس و مسائل مربوط به انطباق با شریعت را مورد بحث قرار می‌دهد. بیشتر فصل‌ها با موارد واقعی و مثال‌های عملی نشان داده شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید