مالزی در نیمه اول سال 2024 شاهد ورود اولین بانک دیجیتال اسلامی خود خواهد بود.
سه شنبه, 01 اسفند 1402 12:00 تامین مالی بانکداری اسلامی مالزی بانک دیجیتال اسلامی سپرده اقتصاد وام استراتژی 109

در سال 2023 تامین مالی توسط وام دهندگان اسلامی در این کشور به 190 میلیارد دلار رسید و جایگاه مالزی را به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تثبیت کرد. 

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از  پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از گزارش رتبه‌بندی فیچ، انتظار می‌رود بانک‌های اسلامی مالزی در میان مدت از رشد بانک‌های معمولی پیشی بگیرند. در سال 2023 تامین مالی توسط وام دهندگان اسلامی در این کشور به 190 میلیارد دلار رسید و جایگاه مالزی را به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تثبیت کرد. رتبه‌بندی فیچ خاطرنشان کرد، سهم تأمین مالی شرعی از وام‌های سیستم بانکی داخلی از 41 درصد در پایان سال 2022 به 42 درصد در سال 2023 افزایش یافته است، زیرا بانک‌ها همچنان به عنوان استراتژی اول اسلامی ادامه می‌دهند.
مالزی در نیمه اول سال 2024 شاهد ورود اولین بانک دیجیتال اسلامی خود خواهد بود که به جمعیتی از کشور که از خدمات ضعیف بانکداری برخوردار هستند پاسخگو خواهد بود. بانک جدید احتمالاً در حین اخذ جواز خود به شدت برای سپرده‌ها رقابت خواهد کرد، اما این انتظار وجود ندارد که این امر پویایی رقابتی صنعت را در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت تغییر دهد.

به‌طورکلی، عملکرد مالی بخش بانکداری اسلامی علیرغم داشتن محیطی با نرخ بالاتر، در سال 2023 نسبتاً ثابت بود. فیچ انتظار دارد این روند در کوتاه‌مدت براساس نرخ سیاست محلی باثبات و اقتصادی که پیش‌بینی می‌کند در سال 2024 بیش از 3 درصد رشد کند، ادامه یابد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید