همکاری انجمن مالی اسلامی ایران در برگزاری دوازدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی
شنبه, 14 تیر 1399 10:51 ICM 12th ICM دوره بازار سرمایه اسلامی مشارکت انجمن در ICM 1782

سازمان بورس و اوراق بهادار با مشارکت مراکز علمی معتبر داخلی و بین المللی از جمله انجمن مالی اسلامی، دوازدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی ICM  را...


سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد دوازدهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را به دلیل پاندمیک شدن ویروس کرونا و حفاظت از سلامت مدعوین و پیشگیری از خطرات احتمالی، به صورت آنلاین برگزار کند.

این رویداد به مدت ۱۱ سال با همکاری بانک توسعه اسلامیIDB  و موسسه تحقیقات و آموزش اسلامیIRTI  بازوی آموزشی IDB  برگزار شده است.  

این در حالی است که، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت کلیه شرکت‌کنندگان، سازمان بورس در نظر دارد تا این دوره را برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار کند.

این چهارمین دوره ای است که انجمن مالی اسلامی در برگزاری آن با سازمان بورس و اوراق بهادار همکاری می نماید.

موضوع اصلی این دوره «رویکرد مناسب در برابر مسائل نوظهور مالی اسلامی» است و مباحث اصلی نیز شامل: فین تک و بازار سرمایه اسلامی، «حاکمیت، جامعه و محیط ESG »  و «سرمایه‌گذاری مسئولانه اجتماعیSRI  »  در بازار سرمایه اسلامی، شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه، امور مربوط به نوآوری و قانونگذاری، و الگوهای کارای انتشار صکوک دولتی خواهد بود.

بیش از یک دهه از برگزاری بدون وقفه این دوره در بازار سرمایه ایران می‌گذرد و این دوره، جایگاه و اعتبار بین‌المللی خود را به دست آورده است.

دوازدهمین دوره ICM  با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات معتبر و شناخته‌شده بین‌المللی از جمله: دانشگاه امام صادق (ع)،  انجمن مالی اسلامی ایران، مرکز تحقیقات بین‌المللی اقتصاد و دارایی اسلامی مالزی (IRCIEF)، دانشگاه زعیم استانبول (IZM) ترکیه، انجمن متخصصان امور مالی اسلامی قزاقستان  AIFP و موسسه اطلاع رسانی بین المللی اخبار مالی اسلامیIFN  به عنوان «همکار رسانه‌ای» برگزار می‌گردد.

تا کنون بیش از ۵۰۰ اندیشمند خارجی از بیش از ۴۰ کشور مسلمان و غیر مسلمان خارجی در این دوره‌ها شرکت کرده و از تجربیات فقه پویای شیعه جعفری در بازار سرمایه اسلامی بهره‌مند شده اند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید