بانکداری اسلامی در کشور اندونزی
شنبه, 31 شهریور 1397 10:57 اندونزی اسلامی بانکداری مالی انجمن 1325

ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی اندونزی در پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۱۳درصدی را تجربه نموده است.

ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی اندونزی در پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۱۳درصدی را تجربه نموده است.

اندونزی از جمله کشورهای اسلامی است که در سال‌های اخیر رشد بالایی در توسعه و گسترش خدمات تأمین مالی اسلامی و بانکداری اسلامی داشته است که مهم‌ترین عامل آن را می‌توان در جمعیت بالای مسلمان این کشور در کنار حمایت‌های علما و مردم از فعالیت‎های مبتنی بر شریعت برشمرد.

اندونزی به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان جهان، نظام بانکداری دوگانه (بانک‌های اسلامی و متعارف) را به اجرا درآورده است که همین تجربه منجر به رشد سریع تأمین مالی اسلامی شده است. به طور کلی، نظام بانکداری اسلامی در این کشور از سه گروه بانک‌های روستایی، بازرگانی و واحدهای کسب و کار اسلامی تشکیل شده است که هر یک از این نهادهای اسلامی براساس قانون، مجاز به استفاده از ابزارهای خاصی در راستای انجام فعالیت‎های متعارف و همچنین پاسخگویی به نیازهای مراجعه‌کنندگان به بانک می‌باشند. در این راستا قانون نظام بانکداری اسلامی اندونزی در بخش تجهیز منابع بانکی، امکان استفاده از روش‌های حساب مدت‌دار، حساب دیداری و پس‌انداز مبتنی بر ودیعه و مضاربه را داده است.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی اندونزی در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۶ میلیارد دلار می‌باشد که نسبت به سال قبل از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده است. میزان سود خالص آن نیز برابر ۶۸ میلیون دلار و میزان سپرده‌گذاری در پایان سال 201۶، بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار ثبت گردید که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۵، ۱٫۱ برابر شده است. میزان تسهیلات اعطایی بانک مذکور نیز طی سال‌های‌ ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از رشدی حدود ۱۰ درصدی برخوردار بوده و به حدود ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید