افزایش دارایی‌های بانک‌های اسلامی امارات متحده عربی در نیمه نخست سال ۲۰۱۸
شنبه, 31 شهریور 1397 10:39 عربی اسلامی بانکداری افزایش انجمن مالی 1285

شواهد حاکی از آن است که محصولات بانکی منطبق با اصول شریعت در امارات متحده عربی طی چند سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای در منطقه برخوردار بوده‌است

شواهد حاکی از آن است که محصولات بانکی منطبق با اصول شریعت در امارات متحده عربی طی چند سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای در منطقه برخوردار بوده‌است

به نقل از سایت خبری CPI Financial، در حال حاضر رشد قابل ملاحظه‌ای را در عملیات تامین مالی منطبق با اصول شریعت در امارات متحده عربی شاهد هستیم که این امر خود نشان‌دهنده توسعه و رشد قابل توجه این نوع از محصولات بانکی است.

بنا بر اعلام نظر بانک مرکزی امارات متحده عربی، دارایی‌های بانک‌های اسلامی این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به میزان ۶.۷ درصد از افزایش برخوردار بوده و به ارزشی معادل ۵۶۵ میلیارد درهم امارات رسیده‌است. در واقع شواهد حاکی از آن است که محصولات بانکی منطبق با اصول شریعت در این کشور طی چند سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای در منطقه برخوردار بوده‌است و این نوع از محصولات در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۰.۵ درصد از کل دارایی‌های بانکی امارات متحده عربی به ارزش ۲.۷۵ تریلیون درهم امارات را تشکیل داده‌اند.

در ادامه گزارش بانک مرکزی امارات متحده عربی، ارزش اعتباری ایجاد شده توسط بانک‌های اسلامی این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۵ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ میلادی و به میزان ۳۶۷ میلیارد درهم امارات برآورد شده است. علاوه بر این در گزارش مذکور، میزان وام‌ها و تسهیلات اعتباری ایجاد شده توسط بانک‌های اسلامی، ۲۲.۶ درصد از کل تسهیلات سیستم بانکی این کشور اعلام شده‌است که این میزان از ارزشی معادل ۱.۶۲ تریلیون درهم امارات برخوردار است.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت خبر این گزارش به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید