مطالبه‌ی جدی برای صدور مجوز بانکداری اسلامی در کشور غنا
شنبه, 09 تیر 1397 08:28 721

بانکداری اسلامی صنعتی است که پتانسیل رشد و زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی را برای کشور غنا فراهم می‌کند.

بانکداری اسلامی صنعتی است که پتانسیل رشد و زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی را برای کشور غنا فراهم می‌کند.

به گزارش سایت خبری ghanaweb، برخی از محققان اسلامی خواستار صدور مجوز بانکداری اسلامی از سوی بانک مرکزی غنا (BoG) به منظور بهبود سیستم مالی این کشور شدند. بانک مرکزی غنا در سال 2016، مجوزی را که در زمینه بانکداری اسلامی برای اولین بار به شرکت مالی وابسته به کشور عربستان سعودی اعطا کرده بود، لغو کرد؛ چرا که این موسسه موفق به رعایت الزامات کلیدی مورد نظر نشده بود. البته تلاش‌ها برای ایجاد بانکداری اسلامی در کشور غنا همچنان ادامه دارد.

یکی از اعضای اجرایی سفیران مسلمان غنا، دکتر ابوبکر محمد مرزوق در مصاحبه‌ای با Citi Business News در دفاع از ضرورت ایجاد بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی به نفع کشور غنا است؛ چرا که این نوع بانکداری فرصت‌های مناسبی را برای تأمین مالی و دریافت وام فراهم می‌کند بدون اینکه نیاز به پرداخت بهره‌ی ربوی باشد. افزون بر این، در برخی از شیوه‌های تأمین مالی، پرداخت‌کنندگان تسهیلات و دریافت‌کنندگان آن در سود و زیان به دست آمده از فعالیت‌ اقتصادی مشارکت می‌کنند. این دو دلیل مهم برای توجیه ایجاد بانکداری و مالی اسلامی کفایت می‌کند.

دکتر مرزوق همچنین افزود: بانکداری اسلامی صنعتی است که پتانسیل رشد و زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی را برای قاره‌ی آفریقا و کشور غنا به طور خاص فراهم می‌کند. کشورهای غربی قاره آفریقا همچون سنگال و نیجریه با ایجاد چارچوب قانونی و حمایت از رشد بانکداری اسلامی در منطقه در حال پیشروی در این زمینه هستند. به نظر می‌رسد منافع و فرصت‌هایی که نصیب کشورهای آفریقایی فعال در زمینه‌ی بانکداری اسلامی شده است، می‌تواند موجب تشویق کشور غنا به ایجاد بانکداری اسلامی شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید