AAOIFI به دنبال توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی
دوشنبه, 29 دی 1399 00:34 خدمات مالی اسلامی 877

صندوق پول عربی و سازمان حسابداري و حسابرسي مؤسسات مالي اسلامي (AAOIFI) اقدام به امضای تفاهم‌نامه همکاری به منظور تقویت و تحکیم توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی  کردند.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت Zawya، صندوق پول عربی ([1]AMF) و سازمان حسابداري و حسابرسي مؤسسات مالي اسلامي (AAOIFI[2]) اقدام به امضای تفاهم‌نامه همکاری به منظور تقویت و تحکیم توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی در راستای ارتقا و بهره‌گیری از مزایا و سودآوری بیشتر برای کشورهای عربی کردند.

این تفاهم‌نامه به منظور افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف و متقابل موردعلاقه دو نهاد، همچون آموزش، ایجاد ظرفیت‌های بیشتر، بهبود و ارتقا توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی به صورتی شفاف در منطقه عرب تنظیم شده‌ و امید است با معرفی استانداردهای بین‌المللی جدید و یا با تطبیق و سازگار کردن استانداردهای فعلی با اصول شریعت این مهم حاصل گردد.

به عبارتی نهادهای مذکور برای تسهیل همکاری‌های بین‌المللی دو جانبه در راستای فعالیت‌های فنی و تکنیکی مرتبط با اقدامات و استانداردهای حسابداری، شرعی، احتیاطی و دولتی تفاهم‌نامه مذکور را امضا کرده‌اند. از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه که به امضای مشترک دکتر عبدالرحمن الحمیدی، مدیرکل صندوق پول عرب و عمر مصطفی انصاری، دبیرکل سازمان حسابداري و حسابرسي مؤسسات مالي اسلامي رسیده است، می‌توان به ارتقا و افزایش آگاهی از موضوعات مرتبط و تاثیرگذار بر تدوین و نظارت بر موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی علاوه بر سایر زمینه‌های مشترک مورد علاقه دو طرف اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به ایننشانی‌مراجعه نمایند.

زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)


[1] Arab Monetary Fund

[2] Accounting and Auditing Organization for Islamic Financial Institutions

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید