ایجاد انعطاف‌پذیری صنعت مالی اسلامی در دوران کرونا و پس از آن
شنبه, 05 مهر 1399 19:49 کرونا مالی اسلامی صنعت مالی پساکرونا مالی خدمات مالی اسلامی 903

چهاردهمین برنامه اجرایی مشترک دو نهاد هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی (INCEIF) به منظور...

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت IFSB ، چهاردهمین برنامه اجرایی مشترک دو نهاد هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی(INCEIF) در روز ۲۲ اکتبر سال ۲۰۲۰ مصادف با ۱ آبان‌ماه سال جاری، به منظور بحث و بررسی اقدامات لازم و بررسی چارچوب‌های مقرراتی برای ایجاد انعطاف‌پذیری صنعت مالی اسلامی در دوران کرونا و پس از آن برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری این مجمع، شناسایی شکاف‌ها و کاستی‌های مربوط به چارچوب‌ها و رویکردهای مقرراتی در حوزه مالی به منظور جلوگیری از تأثیر بحران کرونا بر صنعت مالی اسلامی است. رکود جهانی ناشی از کووید-۱۹، بحرانی بی‌سابقه و منحصر به فرد بوده است که از درون نظام مالی سرچشمه نگرفته است. چنین بحران‌هایی به واکنش‌های‌ منحصر به فردی نیاز دارد که نحوه واکنش نظام مالی در زمان بحران برای مدیریت آن و چگونگی پیش‌روی صنعت پس از بحران را برای اطمینان از بهبود اقتصادی و نظام مالی، ثبات، انعطاف‌پذیری و رشد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این برنامه اجرایی چالش‌ها و مشکلات موجود در سیستم نظارتی و مقرراتی کنونی که در طی بحران کرونا نمایان شده و نیاز به توجه تدوین‌کنندگان استاندارد و قانونگذاران را دارد، مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد. محورهای اصلی این برنامه اجرایی مشترک عبارتند از:

- شناسایی چارچوب نظارتی و مقرراتی برای مدیریت بحران

- مسئولیت و واکنش قانون‌گذاران به بحران

- پایداری نهادهای مالی پس از بحران

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

 

انجمن مالی اسلامی ایران/

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید