کووید ۱۹ و پیامدهای آن بر نهادهای مالی اسلامی
شنبه, 22 شهریور 1399 14:01 تاثیر کرونا تاثیر کرونا بر نهادهای مالی اسلامی IFSB مالی اسلامی بین الملل 987

هیئت خدمات مالی اسلامی، اولین مجمع CEO خود را با موضوع کرونا و تأثیر آن بر نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی به صورت مجازی برگزار کرد.

اولین مجمع مدیران عامل هیئت خدمات مالی اسلامی پیرامون کووید ۱۹ و تأثیر آن بر نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در ۲۶ آگوست سال ۲۰۲۰ (۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت مجازی برگزار شد.

آسیب‌های بی‌سابقه تحمیل‌شده بر اقتصاد کشورها به واسطه انجام اقداماتی برای مهار پاندمی ویروس کرونا می‌تواند پیامدهایی را نیز برای صنعت خدمات مالی اسلامی به همراه داشته باشد. در این دوران، بسیاری از موسسات مالی اسلامی برای سازگاری با محیط جدید مجبور به انجام تعدیل‌های اساسی شده‌اند و نرخ رشد بخش مالی احتمالاً تحت تأثیر شوک‌های اقتصادی قرار خواهد گرفت. در این شرایط لازم است نهادهای مالی ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی به طور موثر چالش‌های مالی و عملیاتی ناشی از پاندمی کرونا را شناسایی و راهکارهای مناسب به منظور کاهش تأثیر کرونا و حفظ انعطاف‌پذیری و ثبات صنعت ارائه نمایند.

لازم به ذکر است علاوه بر چالش‌های موجود، فرصت‌های جدیدی از جمله دیجیتالی شدن و همچنین نقش بیشتر ابزارهای مالی اجتماعی اسلامی برای نهادهای مالی ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی به واسطه کرونا ایجاد شده است که می‌تواند فرصتی برای گشودن پتانسیل بلندمدت صنعت مالی اسلامی ایجاد نماید.

مجمع IFSB با هدف گردآوری مدیران و رهبران این صنعت در سراسر جهان برای بحث در مورد تجربیات، چالش‌ها و همچنین شناسایی فرصت‌های ناشی از پاندمی کرونا، تقویت انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی و راه‌کارهای پسابحران برگزار شده است.

اهداف اصلی این مجمع یک روزه عبارتند از:

-       تأثیر کووید ۱۹ بر اقتصاد جهانی و پیامدهای آن بر صنعت خدمات مالی اسلامی

-       بررسی تجربیات و شناسایی مسائل و چالش‌های خاص نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی

-       بررسی و ارائه راه‌کارها و اقدامات سیاسی مورد نیاز برای رفع چالش‌ها

-       شناسایی و بررسی فرصت‌های جدید ایجادشده برای نهادهای مالی اسلامی و ارائه نقشه راه در زمان پس از بحران کرونا

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی، لیلا محرابی

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید