تازه های مالی اسلامی: کتاب حیله های ربای قرضی از منظر فقه منتشر شد.
پنج شنبه, 16 مرداد 1399 12:46 حیل ربا حیله های ربای قرضی مالی اسلامی فقه مالی محمدرضا علیزاده مقدم 943

کتاب «حیله‌های ربای قرضی از منظر فقه» تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا علیزاده مقدم، توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، کتاب حیله های ربای قرضی از منظر فقه تالیف حجت الاسلام محمد رضا علیزاده مقدم، توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

این کتاب در قطع رقعی و به زبان فارسی به موضوع حرمت شدید و مسلَّم ربا و نقش مخرِّب آن می پردازد و درباره حیله‌های ربا بحث می کند زیرا مؤمنان در سرمایه‌گذاری‌ها دنبال راهکار و چاره‌ای می‌باشند که هم به سود و منفعت رسیده و هم گرفتار ربا نشوند.

مولف یادآور می شود که ارزیابی درستی و نادرستی راه‌های فرار از ربای قرضی نگاهی خاص در بررسی‌های فقهی را لازم دارد. برخی فقیهان پس از بررسی سند و دلالت یک روایت، راه یا راه‌هایی را برای گریز از ربا پیش می‌نهند و معیار دیگری را در این بارۀ لحاظ نمی کنند و گروهی دیگر علاوه بر بررسی سند و دلالتِ روایات، ملاکهای دیگری را هم لحاظ می‌کنند؛

در این کتاب به سوال هایی مانند: کدام شیوه پسندیده و درست است؟ چه راه‌هایی می‌تواند موضوع ربا را تغییر دهد و آن را از عنوان ربا خارج کند؟ چه راه‌هایی جنبه صوری داشته و قرض را از ماهیت ربوی خارج نمی‌كند؟ آیا به‌طور کلّی راه‌های فرار از ربا مشروع می‌باشند؟ پاسخ داده شده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به انتشارات حوزه علمیه خراسان به نشانی مشهد مقدس، خیابان امام خمینی (ره)، بین خیابان 32 و 34 مراجعه و یا با شماره 05132008609 تماس بگیرند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید