استفاده از صکوک منفعت در تامین مالی ساخت آزادراه حرم تا حرم
یکشنبه, 25 خرداد 1399 11:40 صکوک منفعت تامین مالی بورس بازار سرمایه تامین مالی پروژه ای 1276

سازمان بورس و اوراق بهادار، با عرضه عمومی صکوک منفعت به ارزش 2 هزار میلیاردریال جهت تامین سرمایه در گردش شرکت سازنده آزادراه گرمسار-سمنان موافقت کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) را به ارزش 2 هزار میلیارد ریال جهت تامین سرمایه در گردش این شرکت به منظور احداث آزادراه گرمسار- سمنان صادر نمود.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، در این اوراق، درآمد حاصل از ارائه خدمات عوارضی آزادراه قم-گرمسار به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می‌گیرند که به مدت 4 سال به نهاد واسط به وکالت از خریداران اوراق واگذار می‌گردد.

نرخ علی‌الحساب و نرخ اعمال اختیار خرید این اوراق توسط بانی به ترتیب 17.5 و 18 درصد بوده و پرداخت‌های دوره‌ای آن هر سه‌ماه یکبار می‌باشد. هچنین عرضه آن در صورت دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ضامن این اوراق بانک مسکن است و بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است. دیگر ارکان انتشار این اوراق عبارتند از: موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین به عنوان حسابرس و امین، شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان عامل فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید