سمینار برخط «تأثیر کرونا بر صنعت مالی اسلامی»
چهارشنبه, 27 فروردين 1399 20:37 تاثیر کرونا بر صنعت مالی اسلامی سمینار آنلاین مالی اسلامی بین الملل کرونا و مالی اسلامی 1180

این سمینار در روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و مدیران برجسته صنعت مالی اسلامی در آن به بررسی اثرات بیماری کرونا بر صنعت مالی اسلامی...

پیدایش بیماری کرونا بر جنبه‌های مختلف زندگی، کسب‌وکار و اقتصاد تأثیر گذاشته است. با گسترش بیماری کرونا به عنوان یک معضل جدی در سطح جهان و اثر مخرب آن بر بازارهای مالی، به‌تدریج اثر این تهدید بر اقتصاد جهانی آشکارتر می‌شود. با تداوم وضع موجود، افراد مجبور به پذیرش شرایطی همچون رعایت فاصله اجتماعی، محدودیت در سفرها، بی‌ثباتی در بازارهای مالی، اختلال در زنجیره تأمین کالاها و کند شدن رشد اقتصادی مواجه خواهند بود.     

اثرات اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا یا کووید ۱۹، سیاستمداران را به اتخاذ تصمیمات سخت و استفاده از بسته‌های حمایتی و محرک برای کاهش اثرات این بیماری وادار کرده است. طبیعی است که صنعت مالی اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در این صنعت نیز باید راهکارهایی برای مواجهه با این تهدید مدنظر قرار گیرد. برای مثال بانک توسعه اسلامی به تازگی ۲ میلیارد دلار برای کاهش اثرات ویروس کرونا در بخش دولتی و خصوصی کشورهای عضو خود اختصاص داده است.

به منظور بررسی بیشتر اثرات این بیماری همه‌گیر بر صنعت مالی اسلامی، مؤسسه ریفاینیتیو که در زمینه ارائه اطلاعات، تحلیل‌ها و فناوری در بازارهای مالی فعالیت می‌کند، قصد دارد با برگزاری یک سمینار برخط (وبینار) به این مقوله بپردازد.

در این سمینار، مدیران برجسته صنعت مالی اسلامی از سراسر جهان مشارکت خواهند کرد تا درباره تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا بر اقتصاد جهانی به طور کلی و صنعت مالی اسلامی به طور خاص صحبت کنند. محورهای مورد بررسی در این سمینار عبارتند از:

-         اثرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ویروس کرونا بر اقتصاد و بازارهای مالی در آسیای جنوب شرقی، اروپا، غرب آسیا و افریقا

-         تأثیر شرایط فعلی بر عملیات مؤسسات مالی از جهت سودآوری، کیفیت دارایی‌ها و نقدینگی

-         نحوه مواجهه مؤسسات مالی با شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی

-         نقش دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در حمایت از صنعت مالی اسلامی

-         الزامات و اقدامات مورد انتظار سیاست‌گزاران در شرایط کنونی

این سمینار در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۰ میلادی ساعت ۱۵ به وقت محلی سنگاپور (مصادف با سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ خورشیدی ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است علاقمندان برای شرکت در این سمینار باید از طریق این نشانی به طور رایگان ثبت‌نام کنند.

رسول خوانساری (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید