پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی
سه شنبه, 26 فروردين 1399 13:24 بازار سرمایه اسلامی مالی اسلامی بین الملل استاندارد مالی اسلامی اصول راهنمای مالی اسلامی IFSB 1085

هیئت خدمات مالی اسلامی از کلیه علاقه‌مندان دعوت کرد تا نظرات خود را در رابطه با پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی...

هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ میلادی اقدام به انتشار پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (ED-24) به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی کرد.

این هیئت از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (IIFS)، دانشگاهیان و سایر علاقه‌مندان به این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را از ۲۷ مارس تا ۲۴ می ۲۰۲۰ همزمان با ۸ فروردین تا ۴ خرداد ۱۳۹۹(به مدت ۶۰ روز) به این هیئت اعلام نمایند.

در واقع تدوین استاندارد در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (ICM)، نقش اساسی که این نوع حمایت در توسعه و یکپارچگی بازارهای سرمایه ایفا می‌کند را تصدیق و به رسمیت می‌شناسد. به عبارتی این موضوع که یک سرمایه‌گذار به عملکرد مناسب بازارهای سرمایه اسلامی اعتماد و اطمینان داشته باشد در بلندمدت امری ضروری به خصوص در مقوله‌های بهبود ثبات مالی، رشد، کارایی و نوآوری می‌باشد.

لازم به ذکر است که پیش‌نویس این استاندارد با هدف تعیین حداقل الزامات حمایتی از سرمایه‌گذاران و بهبود وضعیت ثبات مالی در بازارهای سرمایه اسلامی تدوین شده‌است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید