کارگاه اینترنتی استاندارد مالی اسلامی (TN-3) برگزار خواهد شد.
یکشنبه, 24 فروردين 1399 06:56 IFSB مالی اسلامی استانداردهای مالی اسلامی مالی اسلامی بین الملل کارگاه آنلاین 1181

هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) کارگاه آنلاین (برخط) آشنایی با استاندارد اخیر خود (TN-3) را در حوزه شمول مالی و تأمین مالی اسلامی برگزار می‌کند.

کارگاه اینترنتی استانداردهای مالی اسلامی برای بهبود اجرای استاندارد اخیر IFSB تحت عنوان یادداشت فنی ۳ (TN-3)[1] در تاریخ ۲۱ آپریل سال ۲۰۲۰ (دوم اردیبهشت ۱۳۹۹)، ساعت ۱۶:۳۰ به وقت مالزی توسط هیأت خدمات مالی اسلامی IFSB برگزار خواهد شد.

این فعالیت بخشی از مجموعه کارگاه‌های الکترونیکی هیأت خدمات مالی اسلامی است که با هدف ایجاد انعطاف‌پذیری و تقویت مشارکت‌کنندگان در درک استانداردها و دستورالعمل‌های IFSB  و همچنین بهبود توانایی‌های آنها برای اجرای این استانداردها در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود. همچنین، این اقدام بخشی از ابتکار عمل IFSB به منظور ایجاد دسترسی اعضای IFSB به خدمات و فعالیت‌های این سازمان در طول دوران همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان می‌باشد.

یادداشت فنی ۳ (TN-3) به نوعی ارائه دستورالعملی در مورد شیوه‌های مناسب مقررات‌گذاری بخش مالی به منظور افزایش شمول مالی از طریق تأمین مالی اسلامی است. شمول مالی به منظور دسترسی عادلانه و برابر به محصولات و خدمات مالی می‌تواند زمینه‌های کاهش فقر، رشد اقتصادی، حمایت از تأمین مالی خرد اسلامی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم نماید.

مباحث و اهداف اصلی این کارگاه اینترنتی به شرح زیر است:

·        افزایش توانایی مشارکت‌کنندگان در تجزیه و تحلیل ویژگی‌های شمول مالی در ارتباط با بخش مالی اسلامی

·        ارائه اطلاعات و تصویر جامع به سیاستگذاران در ارتباط با چگونگی توسعه و اجرای دستورالعمل‌های شمول مالی و میزان تأثیر بالقوه آن بر ثبات مالی

·        تشریح دستورالعمل‌های کلیدی نظارتی برای فعالیت‌های تأمین مالی و سرمایه‌گذاری منطبق با شریعت     

·        معرفی ویژگی‌های شمول مالی دیجیتال و شناسایی نقش تأمین مالی اسلامی در توسعه اقتصادی و اجتماعی (صدقه، وقف و قرض‌الحسنه)

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

[1]Technical Note 3 (TN-3)

منبع : پورتال بانکداری اسلامی
لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید