تثبیت حضور فعال بانک اسلامی دبی در بازارهای سرمایه جهانی
یکشنبه, 08 دی 1398 08:11 مالی اسلامی بین الملل بانک اسلامی دبی بازار سرمایه بازارهای مالی بین الملل صکوک بین المللی 1484

بانک اسلامی دبی طرح انتشار صکوک پنج ساله ۷۵۰ میلیون دلاری را با موفقیت به پایان رسانده و دومین حضور فعال خود در بازارهای بین‌المللی سرمایه در ۲۰۱۹ را تثبیت کرده است.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی به نقل از سایت خبری arabianbusiness، بانک اسلامی دبی طرح انتشار صکوک پنج ساله ۷۵۰ میلیون دلاری را با موفقیت به پایان رسانده و از این طریق، دومین حضور فعال خود در بازارهای بین‌المللی سرمایه در سال ۲۰۱۹ را تثبیت کرده است.

بانک اسلامی دبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این صکوک پس از برگزاری گردهمایی جهانی در هنگ‌کنگ و لندن که در آن خریداران و عرضه‌کنندگان حضور فعال داشتند و همچنین از طریق مذاکره با سرمایه‌گذاران، به صورت روزانه قیمت‌گذاری شده است. این گردهمایی جهانی منجر به تقاضای قابل‌توجهی از سوی سرمایه‌گذاران خاورمیانه، آسیا و اروپا شد و ثبت سفارش‌‌های متعددی با ارزشی بالغ بر بیش از ۲ میلیارد دلار را به همراه داشت.

دکتر عدنان چیلوان؛ مدیرعامل بانک اسلامی دبی بیان کرد: موفقیت صکوک بانک اسلامی دبی گواهی بر اعتماد سرمایه‌گذاران به اصول مطمئن این بانک است. وی افزود: ما از نتیجه این معامله بسیار راضی هستیم و نسبت به سرمایه‌گذاران ملی و جهانی که همچنان از استراتژی‌های متنوع تأمین مالی ما حمایت و پشتیبانی می‌کنند، متعهد هستیم.

چیلوان تصریح کرد: بانک ABC، ​​بانک اسلامی دبی، بانک Emirates NBD،  بانک FAB ابوظبی، بانک اچ.اس.بی.سی، می‌‌بانک، بانک اسلامی شارجه، بانک استاندارد چارتر و بانک واربا به عنوان مدیران ارشد و ثبت‌کنندگان تقاضا در این معامله فعالیت می‌کردند. شرکت اسلامی توسعه‌ی بخش خصوصی ICD نیز به عنوان مدیر ارشد فعالیت می‌کرد و بانک بین‌المللی کویت نیز به عنوان یکی دیگر از مدیران با آنان همکاری و مشارکت می‌کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.

فرشته ملاکریمی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید