کم توجهی به حوزه قرض الحسنه در طرح بانکداری
شنبه, 07 دی 1398 07:28 طرح جدید بانکداری طرح تحول بانکی قرض الحسنه در طرح جدید حسین زاده رسالت 970

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حوزه قرض الحسنه در طرح بانکداری کم توجهی کردند.

بسیاری معتقدند در طرح بانکداری مجلس، نظرات کارشناسی بانک مرکزی اعمال نشده و این طرح نواقص زیادی دارد. همچنین نگاه حاکم بر این طرح در مورد استقلال بانک مرکزی، اختیارات رئیس کل بانک مرکزی و نحوه نصب و عزل وی، نگاه درستی نیست. این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه شنبه، ۲۶ آذرماه مجلس با کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

با توجه به اینکه بانکداران برخی ایرادات را به این طرح گرفته اند، محمد حسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در این باره اظهار داشت: طرح بانکداری با توجه به اینکه مدت ها است هم در بانک مرکزی و هم مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته و ضرورت اجرای آن برای همه اشکار است اما به تصور من اقدام در این زمینه با تاخیر صورت گرفت زیرا نزدیک به انتخاب آتی مجلس هستیم و این طرلح مهم باید در فضای آرام‌تری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل من تا حدودی نگران کیفیت این طرح هستم، درباره انتقادات مطرح شده درخصوص این طرح، گفت: آنچه که به حوزه کاری بنده ارتباط دارد، حوزه قرض الحسنه در سیستم بانکی است که به نظرم وقت زیادی برای تهیه این طرح صرف شده اما وضعیت حوزه قرض الحسنه در این طرح مشخص نیست و نیاز به پرداختن بیشتر به این موضوع دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، افزود: این در شرایطی است که مردم ما به قرض الحسنه اعتقاد دارند و عموم مردم از این خدمات استفاده می کنند. بهتر بود که در این طرح بیشتر به این موضوع پرداخته شود و باید به این نکته توجه داشت که این در شرایطی است که تسهیلات قرض الحسنه می‌تواند کمک به سزایی در اشتغالزایی و رونق کسب و کارای خانگی و کوچک داشته باشد.

منبع: ایبنا

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید