مای بانک اسلامی برهاد مالزی، پل ارتباطی میان PGCC و ASEAN
شنبه, 15 تیر 1398 07:30 بانکداری اسلامی مالی اسلامی مالزی 1358

مای بانک برهاد مالزی در حوزه بانکداری اسلامی اقدام به ایجاد ارتباط میان منطقه آ.سه‌.آن و شورای همکاری خلیج فارس نموده است...

به نقل از خبرگزاری the Star، مای بانک اسلامی برهاد مالزی به عنوان بزرگ‌ترین بانک اسلامی از لحاظ دارایی در منطقه آ.سه‌.آن (ASEAN)[1] با ایجاد شعبه جدید خود در دبی از ژوئن سال ۲۰۱۹ به دنبال ایجاد پل ارتباطی در حوزه بانکداری اسلامی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (PGCC([2]و منطقه آ.سه‌.آن است.

بانک مذکور بزرگ‌ترین بانک اسلامی در مالزی (با حدود ۳۰ درصد از سهم بازار) و یکی از پنج بانک بزرگ اسلامی در جهان با دارایی به ارزش ۲۲۵ میلیارد رینگیت مالزی در سال ۲۰۱۸ است که با طراحی برنامه‌ای خاص به دنبال تسهیل تجارت و همچنین جریان وجوه برای فعالیت‌های تأمین مالی اسلامی بین دو منطقه به ویژه در مالزی، اندونزی و سنگاپور می‌باشد.

به گفته مدیر مای بانک اسلامی برهاد با توجه به میزان توسعه‌یافتگی کشور مالزی، چشم‌انداز نرخ رشد تأمین مالی اسلامی این کشور در سال ۲۰۱۹ همانند سال گذشته در سطح ۱۱ درصد باقی خواهد ماند. این درحالی است که در کشورهایی نظیر اندونزی با استفاده از تأمین مالی اسلامی و صکوک سبز در راستای رفع نیاز‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و یا پروژه‌های ساختمانی می‌توان انتظار داشت که رشد تأمین مالی اسلامی به  ۱٫۵ برابر و یا حتی چندین برابر رشد GDP نائل گردد.

[1]  اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا معروف به آ سه ‌آن در حال حاضر ۱۰ عضو دارد و اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند از اعضای اولیه آن هستند و بعدها برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج نیز به آن پیوستند. لازم به ذکر است در آگوست سال ۲۰۱۸ در پنجاه‌و‌یکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن، سند الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری  اتحادیه آ.سه.آن امضا شده است.

[2] کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت است.

لیلا محرابی

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید