ارسال مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک به ۲۵ بورس عربی
دوشنبه, 10 تیر 1398 08:26 کمیته فقهی صکوک مالی اسلامی شورای فقهی سازمان بورس 1286

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس از تهیه مجموعه "مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک" به زبان عربی و ارسال آن به ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف خبر داد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران، از تهیه مجموعه "مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک" به زبان عربی و ارسال آن به ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف خبر داد.

مجید پیره به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: پیرو دستور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص  تمرکز کمیته فقهی بر ابزارهای مالی اسلامی در ایران به عنوان یکی از موضوعاتی که باب تعامل و توسعه همکاری های علمی و اجرایی را با سایر بورس های اسلامی در دنیا باز می کند، مقرر شد مصوبات این کمیته درخصوص انواع ابزارهای مالی اسلامی به زبان عربی ترجمه و در قالب یک مجموعه چاپ و منتشر شود .

عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران افزود: این کار در نهایت توسط دبیرخانه کمیته فقهی انجام شد و با کمک و همکاری برخی مترجمین حرفه ای زبان عربی ، به سرانجام رسید .

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: در حال حاضر "مجموعه مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک" به زبان عربی چاپ و آماده شده و به حدود ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف ارسال شده است ؛ هدف از این کار هم توسعه همکاری های علمی و اجرایی در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی از یک طرف و معرفی دستاوردهای کمیته فقهی در موضوع مالی اسلامی و بررسی فقهی انواع ابزارها در وهله دوم است .

پیره ادامه داد: بر این مبنا بورس های قطر، امارات متحده عربی، سوریه و تعدادی از بورس های عربی در کشورهای افریقایی و همچنین بازار سرمایه لبنان و عراق شناسایی شدند . سپس این مجموعه طی نامه ای توسط رئیس سازمان بورس ، برای روسای آن بورس ها ارسال شد .

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: همچنین در نظر داریم با شوراهای فقهی در کشورهای مختلف و در سطح بین الملل مکاتباتی داشته باشیم و کتاب مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک را که به زبان عربی آماده شده، ارسال کنیم .

به گفته پیره، در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شورای فقهی در کشورهای مختلف در سطوح مختلف فعالیت دارند که بعضی از این شوراهای فقهی در سطح ملی  و برخی در سطح یک نهاد یا موسسه فعالیت می کنند و بر حسن اجرای ملاحظات فقهی در مقام اجرا در حوزه کاری خود نظارت دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران افزود:  از مجموع این ۱۴۰ شورای فقهی، تقریبا ۴۵ شورای فقهی را شناسایی کردیم و ان شاالله  با ارسال این کتب عربی بابی برای توسعه همکاری های بین المللی بین کمیته فقهی بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران و شوراهای فقهی در سایر کشورها رقم می خورد .

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید