نشست «آسیب‌شناسی بازار بین بانکی در ایران»
شنبه, 11 خرداد 1398 08:19 آسیب‌شناسی بازار بین بانکی در ایران بانکداری اسلامی مالی اسلامی 1045

این نشست با هدف نقد و بررسی مقاله «آسیب‌شناسی بازار بین‌بانکی در ایران» که به قلم سیدسعید شمسی‌نژاد و حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان در شماره ۳۵ فصلنامه پژوهش‌های پولی و بانکی منتشر شده است، برگزار می‌گردد..

بیست و سومین نشست نقد و بررسی پژوهش‌های بانکداری و مالی اسلامی با موضوع «آسیب‌شناسی بازار بین بانکی در ایران» در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

این نشست با هدف نقد و بررسی مقاله «آسیب‌شناسی بازار بین‌بانکی در ایران» که به قلم دکتر سیدسعید شمسی‌نژاد و حجت‌الاسلام دکتر سیدعباس موسویان عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران در شماره ۳۵ فصلنامه پژوهش‌های پولی و بانکی منتشر شده است، برگزار می‌گردد.

در ابتدای این نشست، مقاله مذکور توسط نویسندگان ارایه می‌شود و سپس ابعاد مختلف موضوع توسط نویسندگان مقاله و ناقدین مدعو حجت‌الاسلام دکتر سید هادی عربی (رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم)،  محمدرضا حاجیان (معاون مطالعات اقتصادی و بانکی بانک پاسارگارد) و حسین بازمحمدی (مشاور بانک مرکزی) مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

خلاصه بحث:

«بازار بین‌بانکی به عنوان تامین‌کننده کوتاه‌مدت منابع مالی، نقش بسیار مهمی در بازار پول کشورها دارد. در کشور ما نیز با گذشت چندین سال از زمان تاسیس بازار بین‌بانکی ریالی، این نهاد تاکنون نتوانسته است به طور کامل به اهداف خود دست یابد. سوال اصلی این تحقیق آن است که اصلی ترین عوامل آسیب‌زا در بازار بین‌بانکی ایران چیست و چگونه می‌توان آنها را مدیریت کرد؟ این مقاله تلاش دارد تا با آسیب‌شناسی عملکرد بازار بین‌بانکی کشور از زمان تاسیس تاکنون، به ارائه راهکارهای اصلاحی بپردازد. یافته‌های تحقیق بیانگر آن است که در این بازار، ۵ عامل به عنوان مهمترین عوامل آسیب‌زا قابل شناسایی هستند که عبارت‌اند از: نبود نظام رتبه‌بندی و مدیریت ریسک، فقدان سامانه جامع مبادلات الکترونیکی بین‌بانکی، عدم تنوع در ابزارهای پولی و مالی کوتاه‌مدت، عدم شفافیت در نرخ های بازار و فقدان ساختار مناسب تشکیلاتی. با شناخت عوامل آسیب‌زا می‌توان به طراحی ساختار جدید بازار بین‌بانکی در جهت افزایش کارایی آن اقدام نمود.»

یادآور می‌شود حضور در این جلسه برای کلیه افراد رایگان بوده و ثبت‌نام قبلی الزامیست. علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره‌های ۸۸۶۵۷۳۹۵ و ۸۸۶۵۷۳۹۷ تماس حاصل فرمایند.

زمان: چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲.

مکان: میدان آرژانتین، ابتدای بزرگراه آفریقا، پلاک ۱۰، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ج.ا.ا.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید