برنامه‌ریزی عربستان برای انتشار صکوک بین‌المللی در فصل سوم سال ۲۰۱۹
یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 09:34 صکوک مالی اسلامی 1053

عربستان در سال ۲۰۱۶ شروع به انتشار اوراق در بازارهای بین‌المللی کرده و از آن زمان تاکنون حدود ۶۰ میلیارد دلار در بازار اوراق قرضه بین‌المللی منتشر نموده که ۱۱ میلیارد دلار آن از نوع صکوک بوده است...

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس اداره مدیریت بدهی عربستان گفته است که این کشور قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه متنوع‌سازی منابع تامین مالی کسری بودجه خود، بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار صکوک بین‌المللی در فصل سوم سال ۲۰۱۹ منتشر کند.

فهد السیف می‌افزاید: «حدود ۴۰ درصد از ۳۱٫۵ میلیارد اوراق برنامه‌ریزی شده برای سال جاری، در فصل اول ۲۰۱۹ منتشر شده است. صکوک بین‌المللی برنامه‌ریزی شده برای فصل سوم، در شرف زمان‌بندی، قیمت‌گذاری، تحلیل شرایط بازار و عرضه و تقاضا قرار دارد».

آخرین مورد از انتشار اوراق بین‌المللی عربستان مربوط به ژانویه است که در آن ۷٫۵ میلیارد اوراق منتشر کرد و ۲۵ میلیارد دلار تقاضا برای آن ثبت شد. وزیر مالیه عربستان می‌گوید: «در سال جاری ممکن است عربستان سعودی با توجه به شرایط بازار اوراق بدهی یورویی منتشر کند. همچنین برای متنوع‌سازی انتشار اوراق، در حال بررسی انتشار اوراق بر حسب دیگر ارزها همچون یوان چین نیز هستیم».

اداره مدیریت بدهی عربستان در حال بررسی راهکارهای تامین مالی میان‌مدت با پشتوانه موسسات رتبه‌بندی اعتباری صادرات خارجی است که تضامن وام ارائه می‌دهند و گاهی نیز به منظور تشویق صادرات و کاهش هزینه‌های تجارت بین‌المللی اقدام به تامین مالی می‌کنند.

علاقمندان جهت دریافت متن اصلی خبر می‌توانند به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید