بررسی انتشار اوراق پاندا، سامورایی و صکوک توسط مصر در سال مالی آینده
دوشنبه, 09 ارديبهشت 1398 15:26 صکوک مالی اسلامی مصر اوراق صکوک 1441

متنوع‌سازی ابزارهای مالی و حرکت تدریجی از اوراق کوتاه‌مدت به سمت اوراق بلندمدت، ارکان اصلی راهبرد چهارساله طراحی شده برای کاهش سطح بدهی یکی از بدهکارترین کشورهای خاورمیانه است...

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، وزیر مالیه کشور مصر، محمد معیط در رابطه با برنامه انتشار اوراق بدهی توسط این کشور می‌گوید: «دولت مصر در حال تدارک برای انتشار اولین اوراق پاندا، سامورایی، صکوک و اوراق قرضه سبز در سال مالی پیش رو است و تلاش می‌کند تا هزینه‌های استقراض خود را با تنوع‌بخشی به منابع تامین مالی کاهش دهد».

دکتر معیط می‌افزاید: «کشور مصر در اوایل سال ۲۰۱۹، مبلغ ۶٫۲ میلیارد از بازارهای اوراق قرضه دلاری و یورویی تامین کرده است، ولی برنامه‌های خود برای انتشار اوراق بدهی بر حسب ین ژاپن و یوان چین و نیز اوراق قرضه سبز و صکوک را به منظور ایجاد آمادگی بیشتر اندکی به تعویق انداخته است».

وزیر مالیه مصر می‌گوید: «ما اطمینان خواهیم یافت که سال مالی آینده آمادگی بیشتری برای انتشار اوراق قرضه پاندا، سامورایی و سبز خواهیم داشت، از این رو در سال مالی جاری، برنامه جدیدی برای انتشار بدهی در بازار بین‌المللی نداریم».

کشور مصر پس از انتشار ۴ میلیارد اوراق قرضه دلاری در ماه فوریه، به تازگی ۲٫۲ میلیارد اوراق قرضه یورویی نیز منتشر کرده است. کاهش سطح نرخ‌های هدف‌گذاری شده در بازار اوراق قرضه داخلی و اسناد خزانه (متوسط ۱۵٫۵ درصد در مقابل ۱۸ درصد کنونی)، حاکی از آن است که اوراق بهادار این کشور جذاب باقی خواهد ماند.

وزیر مالیه مصر می‌گوید: «درباره اینکه کاهش نرخ‌ها بر تقاضای اوراق اثر بگذارد، نگران نیستیم، زیرا بهبود موقعیت پولی و مالی مصر اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و این امر به معنی کاهش سطح ریسک پذیرفته شده توسط آنان و در نتیجه کاهش بازده مورد انتظار ایشان است».

او می‌افزاید: «در حال حاضر درباره میزان عرضه و زمان‌بندی آن تصمیمی گرفته نشده است. مصر در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول درباره برنامه غیرمالی طراحی شده به منظور اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران پس از پایان پرداخت وام ۱۲ میلیارد دلاری در ژوئیه است».

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید