طرح ۱۹۹ماده‌ای «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» نهایی شد
دوشنبه, 08 مرداد 1397 13:03 قانون بانکداری ایران انم جمن مالی اسلامی 1158

رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس، از نهایی شدن طرح ۱۹۹ ماده‌ای «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» در این کمیته و آغاز بررسی آن در صحن کمیسیون اقتصادی خبر داد.

رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس، از نهایی شدن طرح ۱۹۹ ماده‌ای «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» در این کمیته و آغاز بررسی آن در صحن کمیسیون اقتصادی خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس، از نهایی شدن طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» در این کمیته خبر داد و اظهارداشت: از این هفته، این طرح ۱۹۹ ماده ای در صحن کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۴ طرح و لایحه در خصوص اصلاح نظام بانکی کشور در کمیسیون اقتصادی و کمیته بانکی کمیسیون مطرح بوده که عبارت است از «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران»، «طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، «طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران» و «لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور».

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموع این ۴ طرح و لایحه در کمیته پولی و بانکی مجلس تجمیع شده و با عنوان طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» تصویب شده و در کمیسیون اقتصادی و در نهایت در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

حسین زاده بحرینی تاکید کرد: بر این اساس، این طرح‌ها و لوایح به صورت جداگانه بررسی نخواهد شد و در نهایت یک طرح برای موضوع بانکداری کشور در مجلس تصویب خواهد شد.

وی در خصوص زمان نهایی شدن بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی و ارسال آن به صحن مجلس تصریح کرد: با توجه به حساسیت و مفصل بودن محتوای این طرح، بررسی آن زمان‌بر است و مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد، اما تلاش ما این است که با سرعت مناسبی این کار انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید