دریافت نظر متخصصین بر پیش‌نویس اولیه طرح جدید AAOIFI
دوشنبه, 08 مرداد 1397 12:59 متخصصین طرح نظز انجمن مالی اسلامی 1261

سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) به منظور رفع نواقص احتمالی پیش‌نویس اولیه جدیدترین طرح خود، اقدام به جمع‌آوری نظرات متخصصین این حوزه کرد.

سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) به منظور رفع نواقص احتمالی پیش‌نویس اولیه جدیدترین طرح خود، اقدام به جمع‌آوری نظرات متخصصین این حوزه کرد.

به نقل از سایت خبری CPI Financial و به گزارش BNA، سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) پیش‌نویس اولیه طرح جدید خود را اعلام کرده‌است. در طرح ارائه شده توسط این سازمان دسته‌بندی‌های جدیدی در مقوله سرمایه‌گذاری ارائه و از حالت‌های ترکیبی [1] بهره گرفته شده‌است. این سازمان همچنین به منظور بهبود و رفع نواقص احتمالی پیش‌نویس اولیه این طرح اقدام به جمع‌آوری نظرات متخصصین این حوزه کرده‌است. در این راستا شورای عمومی موسسات مالی و بانکداری اسلامی ([2]CIBAFI) با ابراز خرسندی از سازمان AAOIFI برای دادن فرصت به صنعت خدمات مالی اسلامی ([3]IFIS) برای ارائه نظرات در مورد طرح و پیش‌نویس اولیه پیشنهادی و تجمیع و گرفتن بازخورد نظرات موسسات عضو از بیش از ۳۳ حوزه قضایی قدردانی کرد.

شایان ذکر است که این شورا همواره حامی و پشتیبان صنعت خدمات مالی اسلامی از طریق روش‌های مختلف، همچون ارائه یک پلتفرم و ایجاد فضای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل در حال ظهور و رخدادهای اصلی و مهم تامین مالی جهانی این صنعت بوده‌‌است.

در این راستا، این شورا و اعضای آن با ابراز نگرانی اعلام کردند که به نظر می‌رسد دسته‌بندی‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در پیش‌نویس پیشنهادی اولیه نیاز به موشکافی و بررسی بیشتر داشته باشد و در بحث صکوک که شامل قراردادهای بدهی و سهامی است می‌تواند با مشکل همراه باشد. به عبارت دیگر، نکات مبهم مهمی در این پیش‌نویس به چشم می‌خورد. لذا اهمیت این موضوع ایجاب می‌کند که در هنگام اصلاح نسخه مذکور شفاف‌سازی کامل به ویژه در رابطه با ماهیت دقیق ساختارهای جدید پیشنهادی سرمایه ارائه شود و با در نظر گرفتن امکان‌سنجی تغییر این ساختارها در طول زمان، توضیحی شفاف به خصوص در رابطه با وضعیت و حالت صکوک تبدیلی[4]، صکوک تعویضی[5] و صکوک دائمی[6] ارائه شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.


[1] Equity-type instruments; monetary debt-type instruments; non-monetary debt-type instruments; and other investment instruments.

[2] The Council of Islamic Banking and Financial Institutions

[3] Islamic Financial Services Industry

[4] Convertible Sukuk

[5] Exchangeable Sukuk

[6] perpetual Sukuk

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید