×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 634
JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 635
بانکداری اسلامی در کشور قطر
دوشنبه, 12 شهریور 1397 14:52 1046
Gallery Image 1

ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی قطر در پایان سال ۲۰۱۶ به ۹۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۸ درصدی را تجربه نموده است.

ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی قطر در پایان سال ۲۰۱۶ به ۹۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۸ درصدی را تجربه نموده است.

اولین بانک اسلامی قطر در سال 1983 تأسیس گردید. از دیرباز کشورهای عربی برای تشکیل یک نظام بانکی اسلامی بزرگ توافق کرده‌اند و قطر با داشتن منابع مالی زیاد ناشی از درآمدهای نفتی و گازی، تلاش می‌کند تا از طریق سرمایه‌گذاری صندوق پول ملی خود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی را در جهان بدست آورد. صندوق مالی قطر که جایگاه ششم را در بین صندوق‌های مالی در سطح جهان دارد همواره به دنبال بررسی جنبه‌های مختلف ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در کشورهای عربی، فرصت‌های رشد بانکداری اسلامی و افزایش درخواست برای تولیدات و خدمات قطر بوده است.

فعالیت‌های صندوق‌ مالی قطر باعث افزایش تقاضا برای تولیدات و خدمات قطر از جمله خدمات بانکی اسلامی می‌شود و به افزایش نفوذ قطر در منطقه خاورمیانه کمک خواهد نمود. از این‌رو، کشور قطر تأسیس بزرگترین بانک اسلامی را با همکاری بانک توسعه اسلامی و گروه البرکه و بانک‌های دیگر هدفگذاری کرده است که منجر به تقویت صنعت حمایت مالی اسلامی در منطقه و ارایه خدمات مالی مختلف به سرمایه‌گذاران خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی این کشور طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶در حال افزایش بوده و از ۵۸ میلیارد دلار به ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. میزان سود خالص آن نیز حدود ۱٫۵ میلیارد دلار و میزان سپرده‌گذاری در پایان سال 201۶، بالغ بر ۷۱ میلیارد دلار ثبت گردیده که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۳، یک‌و‌نیم برابر شده است. میزان تسهیلات اعطایی بانک مذکور نیز طی سال‌های مورد بررسی با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۶۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۵، رشد ۱۰ درصدی را تجربه نموده است.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید